Diensten

Adverteren via Google AdWords bestaat uit het opzetten, beheren en optimaliseren van de campagnes. Na het lezen van dit artikel weet je wat er komt kijken bij het runnen van een succesvolle AdWords campagne en hoe wij jou hierbij kunnen helpen.

Het runnen van een succesvolle AdWords campagne is een proces, dat uit de volgende onderdelen bestaat:

  1. AdWords opzetten
  2. AdWords optimalisatie
  3. AdWords beheer

AdWords opzetten

Om te beginnen maak je een AdWords-account aan. Vervolgens kies je één van de volgende campagne’s:

 

  • Google zoeknetwerk: gericht op klanten die al bekend zijn met jouw producten, diensten of bedrijf in het algemeen. Via het zoeknetwerk van Google kun je heel gericht adverteren, wat relevante bezoekers oplevert.
  • Google displaynetwerk: gericht op nieuwe klanten winnen en het genereren van naamsbekendheid.
  • Google zoeknetwerk met display select: bij deze campagne sta je met een advertentietekst in de zoekresultaten én wordt jouw website middels een banner op partnerwebsites van Google getoond.
  • Adverteren op YouTube: gericht op het genereren van naamsbekendheid en zeer geschikt voor productlanceringen.
  • Adverteren op Google Shopping: richt je op klanten die al weten wat ze willen kopen. Deze groep zoekt gericht naar een specifiek product wat de kans op conversie vergroot.

 

Na het aanmaken van een campagne creëer je een advertentiegroep. Normaal gesproken gaat dit per categorie. Ben je de eigenaar van een kledingwinkel? Begin dan bijvoorbeeld met een groep voor de schoenen, vervolgens de winterjassen en het ondergoed. Binnen deze advertentiegroep creëer je zoekwoordenlijsten, stel je de biedingen per zoekwoord in en maak je de advertenties aan.

Lees hier hoe je in vijf stappen een AdWords-campagne start.

AdWords beheer

Heb je geen kennis van Google AdWords of geen tijd om actief een campagne te beheren? Dan helpen wij jou graag op weg.

Het beheren van AdWords bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. AdWords optimaliseren
  2. Instellingen AdWords
  3. Advertenties beheren
  4. Resultaten meten
  5. Budgeting & facturering

AdWords optimaliseren
Het succes van jouw campagne wordt deels bepaald door de wijze waarop je deze optimaliseert. Het is handig wanneer je weet welke gegevens belangrijk zijn en hoe je jouw campagne op basis daarvan bijstuurt. Zo kijk je bijvoorbeeld naar de verhouding tussen het aantal vertoningen en kliks. Heeft jouw advertentie weinig kliks tot nu toe? Dan is het tijd om deze aan te passen.

 

AdWords optimalisatie bestaat uit volgende stappen:

 

  1. Resultaten meten
  2. Structuur aanbrengen advertentiegroepen
  3. Optimaliseren zoekwoordenlijsten
  4. Optimaliseren advertentieteksten
  5. Verbeteren kwaliteitsscore
  6. Optimaliseren landingspagina’s

Het maximale uit je campagnes halen

Het is belangrijk dat je de campagnes constant blijft analyseren en optimaliseren. Kijk bijvoorbeeld goed naar de kwaliteitsscore, welke de relevantie van jouw advertentie in cijfers uitdrukt. De kwaliteitsscore beïnvloedt naast de biedprijs het aantal vertoningen van jouw advertentie en de rankings binnen de gesponsorde resultaten.

Beschik je niet over voldoende tijd of heb je geen kennis van AdWords optimalisatie? Schakel dan onze specialisten in!