Google Ads uitbesteden: waarom het loont om met een SEA-specialist samen te werken
Wil jij meer potentiële klanten, meer views, meer leads of meer omzet? Dan is Google Ads een onmisbare tool in jouw online marketing. Met de juiste campagne kun je jouw onderneming op de kaart zetten en je bedrijf doen groeien. En met de hulp van een ervaren SEA-specialist haal je het maximale uit Google Ads. Wij vertellen je wat je kunt bereiken als jij jouw Google Ads campagnes uit handen geeft aan een expert.
Wat kan Google Ads betekenen voor jouw bedrijf?
Google Ads, voorheen ook wel Google AdWords genoemd, is het advertentieplatform van Google. Het platform biedt bedrijven en ondernemers de mogelijkheid om advertenties te creëren en te laten vertonen op allerlei platformen. Zo vergroot jij vanuit één platform je zichtbaarheid op YouTube, websites, zoekresultaten, apps en Google Shopping.
Adverteren via Google Ads
Natuurlijk kun je als bedrijf zelf adverteren. Dat kan offline via posters, flyers, advertenties in papieren media en mond-tot-mondreclame. En online kun je advertenties plaatsen op websites, slim gebruik maken van social media of advertenties inkopen op een platform. Maar door gebruik te maken van een platform als Google Ads heb je direct een enorm bereik vanaf één centraal platform.
Google Ads Display advertenties
Google Ads heeft een enorm groot display netwerk. Het Google Display Netwerk bestaat uit meer dan 2 miljoen websites, apps en video’s waarop ze advertenties kunnen laten verschijnen. Dat bereik heb je als ondernemer niet, zelfs als je slim gebruik maakt van je budget en je connecties. De display advertenties bij Google hebben een bereik dat ongeëvenaard is.
Voordelen van Google Ads campagne
Door gebruik te maken van Google Ads als bedrijf of ondernemer geniet je van heel veel voordelen. Je hebt namelijk direct een grote zichtbaarheid in video’s, zoekresultaten en op diverse websites in hun netwerk. Als je dit op organische wijze wilt bereiken, ben je heel veel jaar verder.
Een ander voordeel van een Google Ads campagne is dat je heel gericht kunt adverteren. Binnen het platform kun je veel voorkeuren voor leeftijd, locatie, interesses en specifieke zoekwoorden opgeven. Zo bereik je jouw ideale doelgroep veel eenvoudiger en haal je alles uit jouw beschikbare advertentiebudget.
Tot slot is Google Ads een uitkomst omdat je direct zicht hebt op de resultaten van jouw campagnes. Google Ads geeft inzicht in de statistieken van Google Ads campagnes en biedt je de mogelijkheid te tweaken waar nodig. Daarnaast kun je met allerlei slimme automatiseringen het maximale halen uit een campagne zonder heel veel extra tijd kwijt te zijn.
Waarom Google Ads uitbesteden aan een specialist?
Zoals we hebben uitgelegd is Google Ads onmisbaar voor elk bedrijf en elke ondernemer. Nu kun je zelf aan de slag gaan met het platform, maar de leercurve is vrij steil en door de overweldigende hoeveelheid opties en functies zien mensen al snel door de bomen het bos niet meer. En dat is zonde, want zo haal je nooit het maximale uit een Google Ads campagne.
Door slim gebruik te maken van een SEA-specialist maak je optimaal gebruik van Google Ads en je reclamebudget. Een expert op het gebied van online adverteren kan namelijk zorgen dat het advertentiebudget slim wordt besteed, de juiste doelgroep wordt bereikt en de campagne het juiste resultaat oplevert. Wij vertellen je precies waarom.
Google Ads is complex
Google Ads is zo ontzettend krachtig en effectief omdat het een complex systeem is. Het biedt enorm veel opties aan, het bereik is enorm en de mate van personalisatie en optimalisatie van elke advertentie is onvoorstelbaar.
Dit is ook gelijk een enorme barrière bij het gebruik van Google Ads. Veel mensen laten zich namelijk overweldigen door dit aanbod of maken niet optimaal gebruik van alle mogelijkheden tot optimaliseren. Een SEA-specialist weet echter precies wat Google Ads te bieden heeft en hoe je slim gebruikmaakt van al deze functies.
Tijdsbesparing
Het ontdekken van Google Ads en alle mogelijkheden is de tijd dubbel en dwars waard, maar niet iedereen heeft hier de tijd of de aandacht voor. Het is een flinke investering om alle mogelijkheden te exploreren en te experimenteren met een campagne opzetten en runnen.
Google Ads uitbesteden geeft je veel tijd die je vervolgens weer in je bedrijf kunt stoppen. De SEA-specialist van een Google Ads bureau zorgt voor de campagnes en het optimaliseren van de resultaten.
Gerichte advertenties plaatsen
Een expert op het gebied van online adverteren weet hoe een campagne de juiste doelgroep kan bereiken. Met jouw input en hun kennis kunnen advertenties gericht worden geplaatst voor de beste resultaten. Er kan rekening worden gehouden met leeftijd, locatie, interesses en nog heel veel andere factoren die je als leek misschien niet zo in overweging zou nemen.
Continue optimalisatie van de Google advertenties
Als een advertentie eenmaal actief is, ben je er nog niet. Een advertentie zal namelijk continu moeten worden gemonitord en bij moeten worden gestuurd voor de beste resultaten. Dit kost veel tijd en moeite. Google Ads specialisten nemen je dit uit handen door je niet alleen te helpen als je gaat adverteren, maar de advertenties ook te optimaliseren tijdens de looptijd van de campagne.
Transparantie en inzicht in jouw campagnes
Goede Google Ads specialisten zorgen ervoor dat jij altijd inzicht hebt in jouw Google Ads campagne. Zo weet je waar jouw budget aan wordt besteed en welke resultaten er worden behaald. Dit kan aan de hand van maandelijkse rapportages, wekelijkse gesprekken of toegang tot het Google Ads account. Je bent betrokken bij elke stap en zo kun je met goed vertrouwen je Google Ads uitbesteden.

Stap voor stap samenwerking met een SEA-specialist
Je Google Ads uitbesteden is misschien spannend. Vooral die eerste stap zetten van Google Ads uitbesteden geeft veel onzekerheid. Je wilt tenslotte de juiste partij vinden en het maximale halen uit jouw advertentiebudget. Daarom vertellen we je graag stap voor stap hoe wij een samenwerking aangaan en wat wij voor je kunnen betekenen.
Gratis analyse en intake
Google Ads uitbesteden doe je natuurlijk niet zomaar. We beginnen onze kennismaking met een gratis intakegesprek. Dit is een mogelijkheid om kennis te maken met elkaar en inzicht te krijgen in de wensen en mogelijkheden van de klant. We bespreken de doelen en uitdagingen en we stellen in overleg een plan van aanpak op. Dit wordt de basis van onze strategie op maat.
Grondige audit van huidige Google Ads Campagnes
Mocht je als klant zelf al actief zijn op Google Ads, dan nemen wij de tijd voor een grondige audit van de lopende advertenties. Zo krijgen we inzicht in wat er goed gaat en wat er nog verbeterd kan worden. Zo krijgen beide partijen inzicht in het effectief Google Ads inzetten voor de gewenste doelen.
Strategie bepalen
Na de intake gaan we aan de slag met het bepalen van de strategie voor de advertenties. Hierbij wordt gekeken naar relevante zoekwoorden voor de campagnes, de juiste campagnevormen die aansluiten bij de doelgroep en de klant en de verdeling van het budget.
Google Ads campagne opzetten
Google Ads uitbesteden betekent natuurlijk dat wij de campagnes op zullen zetten. Zodra de strategie akkoord is en besproken is, zal de SEA-specialist aan de slag gaan met het opzetten van de advertenties.
Een advertentie opzetten houdt in dat de specialist advertentieteksten schrijft die aansluiten bij de wensen voor de campagne, de landingspagina optimaliseert, de juiste instellingen gebruikt voor de campagne voor relevant verkeer en de campagne activeert.
Optimaliseren van de advertentie
Na de livegang van de advertentie zal de SEA-specialist bovendien de campagnes monitoren. Advertising betekent namelijk ook zoekwoorden verfijnen, diverse varianten van een advertentie testen, de doelgroep verder specialiseren en budgetten verschuiven naar de best lopende campagnes.
Door het finetunen van elke advertentie wordt het budget zo efficiënt mogelijk gebruikt en wordt elke campagne zo effectief mogelijk. Dit is een continu proces dat de SEA-specialist je uit handen neemt.
Rapportage vanuit Google Ads bureau
Tussentijds word jij als klant natuurlijk op de hoogte gehouden van de resultaten van het werk van de SEA-specialist. Je krijgt een duidelijke rapportage van de campagnes die ook voor een leek goed te begrijpen is. Zo heb je inzicht in wat er achter de schermen allemaal gebeurt en hoe jouw advertentiebudget wordt besteed.
Google Ads campagne uitbesteden: start vandaag!
Hoe sneller je jouw Google Ads uitbesteedt, hoe sneller je fantastische resultaten boekt met jouw Google Ads campagnes. En Google Ads uitbesteden hoeft niet ingewikkeld te zijn: als je nu contact opneemt met SEA Specialist begeleiden we je door het hele traject. We gaan direct voor je aan de slag, zodat jij al snel zichtbaar resultaat hebt van de goed opgezetten Google Ads campagnes.
SEA Specialist is zowel telefonisch als via de e-mail bereikbaar. We staan je graag te woord en plannen met plezier een gratis intakegesprek in om de mogelijkheden te bespreken voor jouw bedrijf. Met onze persoonlijke aanpak, ervaring en transparantie kun je jouw bedrijf laten groeien met nieuwe leads en meer omzet.